Jak přicházejí na svět učitelé a učitelky – díl 2.
-
16. dubna 2024
14:30 – 16:30 - Učebna B2.23 (budova B2, 2. patro, areál Arna Nováka 1)
-
Registrace na akciUdálost již proběhla
Často se mluví o učitelích a učitelkách a o tom, jak jsou připraveni na svou profesi. Málo se ale hovoří o těch, kteří je na jejich práci připravují – tedy o vzdělavatelích a vzdělavatelkách budoucích učitelů a učitelek, jejichž expertíza, pracovní podmínky i vzájemná spolupráce mají dopad na to, jakými vyučujícími se studenti a studentky učitelství stanou. Tito lidé jsou různorodá skupina – každý připravuje učitele a učitelky na něco jiného, zároveň však mají společný cíl.
Na této volně navazující besedě na loňské první setkání budeme reflektovat vývoj společné spolupráce, zaměříme se na stávající potřeby i s výhledem do budoucna. Budeme společně sdílet, z čeho máme aktuálně v rámci spolupráce radost a na co se těšíme. Dotkneme si i otázky, jakou roli v podpoře naší role může hrát Komunita vzdělavatelů budoucích učitelů.
Tato beseda je součástí aktivit Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů, která se tímto tématem zabývá dlouhodobě a připravila informační kampaň na podporu vzdělavatelů a vzdělavatelek budoucích učitelů a učitelek, která sestává ze série plakátů, podcastů a besed na toto téma.
Lektorky
Ingrid Procházková
Vysokoškolská učitelka pečující o pedagogicko-didaktické vzdělávání budoucích učitelů a učitelek na FF MU. Stála u zrodu CERPEK, kde má v současnosti na starosti Oddělení rozvoje pedagogických kompetencí. Je také členkou vedení Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů. Své pedagogické dovednosti rozvíjela především v neziskové organizaci Hnutí Brontosaurus, kde vedla dětské i mládežnické oddíly a pečovala o vzdělávání místních organizátorů. Pokud zrovna nepečuje o budoucí i současné učitele a učitelky, píše texty o vzdělávání a stará se o faunu i flóru na svém k přírodě šetrném hospodářství.
Martina Trombiková
Působí na FF MU na Ústavu germanistiky, nordistiky a nederlandistiky, kde má na starosti vedení pedagogických praxí a jejich reflexí. Reflektováním se ráda zabývá i ve svém volném čase – nad kávou, s přáteli i s kolegyněmi z oboru. Odborně se zabývá literární didaktikou a tento semestr vypsala spolu s rakouskou kolegyní nový kurz k estetickému učení s názvem Jazyková a literární laboratoř, kde se studenty objevuje kouzlo práce s estetickými médii a vede je k rozvoji kreativity v cizím jazyce. Je spolu s Inkou a dalšími kolegyněmi a kolegy členkou vedení Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů, kde nachází inspiraci a další zdroje pro svou práci.
Načítám mapu…
Přihlášení
Sdílení události