Hodnocení jinak: Formativní vysvědčení jako cesta ke komplexnímu hodnocení žáků

  • 17. dubna 2024
    10:00 – 11:30
  • Učebna B2.24 (budova B2, 2. patro, areál Arna Nováka 1)
  • Registrace na akci
    Událost již proběhla

Půlroční úsilí žáků je v základní škole zakončeno sumarizací výsledků, které jsou oficiálně zaznamenány na vysvědčení. Zatímco v průběhu školního roku rozvíjíme s využitím formativní zpětné vazby proces učení a výsledky žáků a obojí komunikujeme průběžně s žáky i rodiči, na konci pololetí je pak jednoduše sumarizujeme většinou v podobě čísel (klasifikační stupnicí), jíž se zaměřujeme především na hodnocení znalostí. Osobnost žáka se transformuje do množiny čísel, kterou si dvakrát ročně odnáší domů v podobě vysvědčení. Vysvědčení však může vypadat i jinak. Cílem setkání se ukázat, jak vypadá vysvědčení, které poskytuje vyučujícím, žákům i jejich rodičům transparentní informace o průběhu i výsledcích vzdělávání v nezbytných souvislostech a současně odpovídá výzvám souvisejícím s propojováním formativního a sumativního hodnocení.

Lektorka

Bez popisku

Jana Kratochvílová

Doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., působí jako vedoucí Katedry primární pedagogiky na PedF MU a stojí za myšlenkou i realizací projektu Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení. Pracovala jako učitelka na základní škole.

Načítám mapu…

Přihlášení

Registrace je uzavřena

Událost již proběhla.

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info