Hodnocení jinak: Formativní vysvědčení jako cesta ke komplexnímu hodnocení žáků
-
17. dubna 2024
10:00 – 11:30 - Učebna B2.24 (budova B2, 2. patro, areál Arna Nováka 1)
-
Registrace na akciUdálost již proběhla
Půlroční úsilí žáků je v základní škole zakončeno sumarizací výsledků, které jsou oficiálně zaznamenány na vysvědčení. Zatímco v průběhu školního roku rozvíjíme s využitím formativní zpětné vazby proces učení a výsledky žáků a obojí komunikujeme průběžně s žáky i rodiči, na konci pololetí je pak jednoduše sumarizujeme většinou v podobě čísel (klasifikační stupnicí), jíž se zaměřujeme především na hodnocení znalostí. Osobnost žáka se transformuje do množiny čísel, kterou si dvakrát ročně odnáší domů v podobě vysvědčení. Vysvědčení však může vypadat i jinak. Cílem setkání se ukázat, jak vypadá vysvědčení, které poskytuje vyučujícím, žákům i jejich rodičům transparentní informace o průběhu i výsledcích vzdělávání v nezbytných souvislostech a současně odpovídá výzvám souvisejícím s propojováním formativního a sumativního hodnocení.
Lektorka
Jana Kratochvílová
Doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., působí jako vedoucí Katedry primární pedagogiky na PedF MU a stojí za myšlenkou i realizací projektu Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení. Pracovala jako učitelka na základní škole.
Načítám mapu…
Přihlášení
Sdílení události